Sami viete, aké náročné je niekedy získať termín v kaderníctve či v servise, objednať sa na masáž či na dentálnu hygienu, alebo si rezervovať stôl v populárnej reštaurácii. Zamysleli ste sa však niekedy, ako to vyzerá na druhej strane? Prevádzkári a majitelia žijú v podobnom zhone ako vy. Navyše musia zladiť množstvo termínov svojich zákazníkov. Dennodenne by popri svojej práci mali stíhať komunikovať so zákazníkmi, či už po telefóne, cez e-maily, cez sociálne siete alebo inak.
V dnešnom krátkom interview s Andreou a jej spolupracovníčkou Simonou, sa dozviete, ako funguje objednávanie zákazníčok v jednom zo slovenských vizážistických salónov a ako by ho chceli zlepšiť do budúcna.
Ste majiteľkou vizážistického salónu. Prečo ste sa rozhodli pre túto prácu?
Andrea: Od malička som vedela, že budem robiť vizážistku, pretože ma ako malú bavilo česať a maľovať bábiky. Neskôr som všetko skúšala na sebe.
Čo vás na tom najviac baví?
Andrea: Práca s ľuďmi. Hlavne ma napĺňa šťastím pohľad na spokojné zákazníčky. Nevestičky, družičky alebo dievčatá, ktoré sa chcú jednoducho cítiť výnimočne. Prídu s veľkými očakávaniami a veľmi ma teší, keď odchádzajú šťastné a spokojné.
Ako reagujú vaše zákazníčky na zmenu, ktorú na nich dokážete vyčariť?
Andrea: To by ste sa mali opýtať ich. Ale z môjho pohľadu sú spokojné, šťastné a niektoré aj v dobrom prekvapené, čo všetko dokáže make-up.
Bolo náročné vybudovať si svoju klientelu v podstate z ničoho? Ako dlho sa už venujete tejto profesii?
Andrea: Robím to v podstate od strednej školy. Nechty som robila už počas školy, make-up a účesy posledné 4 roky. Všetko to nejako na seba nadväzovalo. Prišlo jedno dievča, to o mne povedalo kamarátkam, tie svojim kamarátkam, a tak to postupovalo ďalej a ďalej, až som si vytvorila svoje stále klientky. Nikdy však neohrdnem ani nové ženy a dievčatá.
Akým spôsobom získavate nové zákazníčky?
Andrea: Hlavne vďaka reklame na Facebooku. Ale dievčatá nám robia reklamu samy o sebe, keď idú medzi ľudí namaľované od nás.
Ako sa k vám vaše zákazníčky objednávajú?
Andrea: 95% našich zákazníčok cez sociálne siete. No tie zákazníčky, ktoré nemajú profil na sociálnej sieti, sa objednávajú cez telefón alebo e-mail.
Ako to zvládate?
Andrea: Mám kamošku Simonu, ktorá mi veľmi pomáha s vybavovaním objednávok. Všetko mi v podstate organizuje ona.
Stane sa niekedy, že vám zákazníčka telefonuje a okrem vás to nemá kto zdvihnúť? Podľa čoho sa rozhodujete, či zdvihnúť alebo sa venovať zákazníčke, ktorá je práve v salóne?
Andrea: Ak takáto situácia nastane, čo sa nestáva často, telefón stíšim a venujem sa zákazníčke.
Simona, takže vy máte na starosti denný harmonogram. Ako vyzerá také plánovanie termínov?
Simona: Každý deň si sadnem k diáru a snažím sa každej zákazníčke vyhovieť. Objednať ju na dátum a čas, ktorý jej vyhovuje.
Musíte teda sledovať všetky komunikačné kanály, ktoré vy alebo zákazníčky preferujete? To musí byť náročné.
Simona: Ľahké to nie je, ale baví ma to.
Čo v prípade, keď v salóne nastanú nejaké zmeny? Ako potom komunikujete so zákazníčkami, ktoré už svoj termín majú rezervovaný?
Simona: Vždy, keď nastane nejaká zmena, riešim to ja. Komunikujem zmenu zákazníčkam.
Vy popri svojej práci ešte študujete. Stíhate vybavovať všetky telefonáty počas práce?
Simona: Snažím sa pracovať na objednávaní až po práci, ale nie vždy sa to dá.
Koľko času vám to denne zaberie?
Simona: Hodinku až dve.
Váš salón patrí medzi prvé, ktoré sa rozhodli využívať online rezervačný portál Visblee.sk. Prečo ste sa takto rozhodli?
Andrea: Chceli sme vyskúšať, či by to fungovalo aj v tomto odvetví, chceme byť medzi prvými, ktorý budú využívať online rezervačný systém, a tiež podporiť zaujímavý projekt.
Ďakujeme za rozhovor dámy.
Andrea je jedna z tých šťastnejších majiteliek salónov. Prečo? Pretože má skvelú spolupracovníčku Simonu, ktorá jej pomáha s vybavovaním objednávok a plánovaním termínov. Získa tak viac času na svoju prácu alebo naopak voľno. Tak či onak, je to pre ňu obrovská výhoda. V rámci zvyšovania efektivity sa však chcú posunúť ešte ďalej a vyskúšať online rezervačný portál. Urýchli to proces objednávania, a tiež zjednoduší komunikáciu so zákazníčkami, ktoré sa už nevedia dočkať svojej ďalšej návštevy.