Interview: Ako prebieha objednávanie na druhej strane

Publikované 19.7.2017
Interview: Ako prebieha objednávanie na druhej strane

Sami viete, aké náročné je niekedy získať termín v kaderníctve či v servise, objednať sa na masáž či na dentálnu hygienu, alebo si rezervovať stôl v populárnej reštaurácii. Zamysleli ste sa však niekedy, ako to vyzerá na druhej strane? Prevádzkári a majitelia žijú v podobnom zhone ako vy. Navyše musia zladiť množstvo termínov svojich zákazníkov. Dennodenne by popri svojej práci mali stíhať komunikovať so zákazníkmi, či už po telefóne, cez e-maily, cez sociálne siete alebo inak.

V dnešnom krátkom interview s Andreou a jej spolupracovníčkou Simonou, sa dozviete, ako funguje objednávanie zákazníčok v jednom zo slovenských vizážistických salónov a ako by ho chceli zlepšiť do budúcna.

Ste majiteľkou vizážistického salónu. Prečo ste sa rozhodli pre túto prácu?

Andrea: Od malička som vedela, že budem robiť vizážistku, pretože ma ako malú bavilo česať a maľovať bábiky. Neskôr som všetko skúšala na sebe.

Čo vás na tom najviac baví?

Andrea: Práca s ľuďmi. Hlavne ma napĺňa šťastím pohľad na spokojné zákazníčky. Nevestičky, družičky alebo dievčatá, ktoré sa chcú jednoducho cítiť výnimočne. Prídu s veľkými očakávaniami a veľmi ma teší, keď odchádzajú šťastné a spokojné.

Ako reagujú vaše zákazníčky na zmenu, ktorú na nich dokážete vyčariť?

Andrea: To by ste sa mali opýtať ich. Ale z môjho pohľadu sú spokojné, šťastné a niektoré aj v dobrom prekvapené, čo všetko dokáže make-up.

Bolo náročné vybudovať si svoju klientelu v podstate z ničoho? Ako dlho sa už venujete tejto profesii?

Andrea: Robím to v podstate od strednej školy. Nechty som robila už počas školy, make-up a účesy posledné 4 roky. Všetko to nejako na seba nadväzovalo. Prišlo jedno dievča, to o mne povedalo kamarátkam, tie svojim kamarátkam, a tak to postupovalo ďalej a ďalej, až som si vytvorila svoje stále klientky. Nikdy však neohrdnem ani nové ženy a dievčatá.

Akým spôsobom získavate nové zákazníčky?

Andrea: Hlavne vďaka reklame na Facebooku. Ale dievčatá nám robia reklamu samy o sebe, keď idú medzi ľudí namaľované od nás.

Ako sa k vám vaše zákazníčky objednávajú?

Andrea: 95% našich zákazníčok cez sociálne siete. No tie zákazníčky, ktoré nemajú profil na sociálnej sieti, sa objednávajú cez telefón alebo e-mail.

Ako to zvládate?

Andrea: Mám kamošku Simonu, ktorá mi veľmi pomáha s vybavovaním objednávok. Všetko mi v podstate organizuje ona.

Stane sa niekedy, že vám zákazníčka telefonuje a okrem vás to nemá kto zdvihnúť? Podľa čoho sa rozhodujete, či zdvihnúť alebo sa venovať zákazníčke, ktorá je práve v salóne?

Andrea: Ak takáto situácia nastane, čo sa nestáva často, telefón stíšim a venujem sa zákazníčke.

Simona, takže vy máte na starosti denný harmonogram. Ako vyzerá také plánovanie termínov?

Simona: Každý deň si sadnem k diáru a snažím sa každej zákazníčke vyhovieť. Objednať ju na dátum a čas, ktorý jej vyhovuje.

Musíte teda sledovať všetky komunikačné kanály, ktoré vy alebo zákazníčky preferujete? To musí byť náročné.

Simona: Ľahké to nie je, ale baví ma to.

https://www.visblee.sk/img/ako-to-prebieha-blog.jpgČo v prípade, keď v salóne nastanú nejaké zmeny? Ako potom komunikujete so zákazníčkami, ktoré už svoj termín majú rezervovaný?

Simona: Vždy, keď nastane nejaká zmena, riešim to ja. Komunikujem zmenu zákazníčkam.

Vy popri svojej práci ešte študujete. Stíhate vybavovať všetky  telefonáty počas práce?

Simona: Snažím sa pracovať na objednávaní až po práci, ale nie vždy sa to dá.

Koľko času vám to denne zaberie?

Simona: Hodinku až dve.

Váš salón patrí medzi prvé, ktoré sa rozhodli využívať online rezervačný portál Visblee.sk. Prečo ste sa takto rozhodli?

Andrea: Chceli sme vyskúšať, či by to fungovalo aj v tomto odvetví, chceme byť medzi prvými, ktorý budú využívať online rezervačný systém, a tiež podporiť zaujímavý projekt.

Ďakujeme za rozhovor dámy.

Andrea je jedna z tých šťastnejších majiteliek salónov. Prečo? Pretože má skvelú spolupracovníčku Simonu, ktorá jej pomáha s vybavovaním objednávok a plánovaním termínov. Získa tak viac času na svoju prácu alebo naopak voľno. Tak či onak, je to pre ňu obrovská výhoda. V rámci zvyšovania efektivity sa však chcú posunúť ešte ďalej a vyskúšať online rezervačný portál. Urýchli to proces objednávania, a tiež zjednoduší komunikáciu so zákazníčkami, ktoré sa už nevedia dočkať svojej ďalšej návštevy.

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.

;